
NOCLEHÁRNA
Poslání
Posláním sociální služby Noclehárna Mělník je poskytnutí možnosti přenocování a poskytnutí podmínek pro osobní hygienu osobám bez přístřeší, mužům a ženám nad 18 let.
Cíle
-
Poskytování bezpečného místa pro přenocování, stravování a hygienu.
-
Poskytování poradenství a pomoci vedoucí k začlenění do společnosti a zmírněnídopadů sociálního vyloučení.
-
Posílení dovedností k aktivnímu přístupu řešení nepříznivé sociální situace.
Cílová skupina
Služba je určena osobám bez přístřeší, osobám v krizi, starším 18-ti let, které se ocitly bez domova. Preferováni jsou především zájemci o pobytovou sociální službu s trvalým bydlištěm na Mělníku či spádových oblastí regionu Mělník.
Zásady
Všichni zaměstnanci Noclehárny Mělník se řídí „Etickým kodexem pracovníků zařízení sociálních služeb“, jsou vázáni mlčenlivostí a pracují dle organizací přijatých principů práce.
-
Respektování jedinečnosti - respektujeme jedinečnost každého klienta bez ohledu na jeho původ, etnickou příslušnost, rasu či barvu pleti, sexuální orientaci, ekonomickou situaci, náboženské a politické přesvědčení a bez ohledu na to jak se podílí na životě celé společnosti.
-
Rovnost - každému uživateli služby je zaručeno rovné zacházení a stejný přístup pracovníků.
-
Respektování a ochrana důstojnosti - respektujeme osobnost uživatele.
-
Respektování volby - ke klientovi přistupujeme s předpokladem, že je schopen rozhodovat o svém životě, účastnit se všech rozhodnutí a možných řešení, která mohou ovlivnit jeho stávající situaci, a že je schopen svá rozhodnutí a realizovaná řešení hodnotit, případně přehodnocovat.
-
Individuální přístup - ke klientovi přistupujeme s ohledem na jeho konkrétní potřeby se zaměřením na řešení jeho celkové situace.
-
Respektování důstojnosti a soukromí - respektujeme individuální míru potřeby soukromí klientů.
-
Zachování důvěry a mlčenlivosti - zachováváme důvěrnost sdělených informací a ochranu osobních údajů (řídíme se pravidly pro zajištění ochrany osobních údajů a plnění povinností podle nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 2016/679 ze dne 27. 4. 2016 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů a zákona o zpracování osobních údajů č. 110/2019 Sb., o zpracování osobních údajů a zákona č. 108/2006 Sb., ve znění pozdějších předpisů). Dodržujeme závazek mlčenlivosti.
-
Předcházení závislosti na službě - klienty podporujeme v řešení jejich situace. Vedeme je k převzetí zodpovědnosti za sebe i své děti. Klademe důraz na posilování jejich schopností a dovedností.
-
Týmová spolupráce - i když přistupujeme ke klientům individuálně, vždy se podílí na pomoci při řešení situace klienta celý tým pracovníků. V případě, že je to potřebné i další odborníci.
-
Profesionalita - Zajišťujeme kvalitní a odborný přístup pracovníků.
Rozsah poskytované sociální služby
Provozní doba noclehárny je od 18:00 hodin do 8:00 hodin.
Přičemž vstup do zařízení je umožněn nejdéle do 22:00.
Základní sociální poradenství je poskytováno jednak denně samotnými pracovníky v průběhu přenocování uživatelů v noclehárně, ale dále v pracovních dnech od 7:00 do 9:00 hodin sociálním pracovníkem na noclehárně, případně v kanceláři.
Adresa:
Noclehárna Mělník
Na Malém Spořilově 819, Mělník
DOKUMENTY